Lediga Tjänster

Svenskt Tenn är ett inredningsföretag med butik, Inredningsateljé och Café på Strandvägen i Stockholm, samt butik på webben. Företaget ägs av Kjell och Märta Beijers stiftelse, med uppdraget att föra Estrid Ericson och Josef Franks kulturarv vidare i en samtida tappning. Det överskott som genereras går till forskning inom bland annat ekologisk hållbarhet, miljövård och medicin. Genom stiftelsen bidrar Svenskt Tenn även till främjande av svensk heminredning och design. Långsiktighet, kvalitet och engagemang har varit företagets kärnvärden alltsedan starten 1924.

Svenskt Tenn söker Ecommerce coordinator

Beskrivning av tjänsten

Maximera försäljningen genom att presentera en så inspirerande E-handel som både stärker och speglar företagets varumärkesstrategi. Detta sker b.l.a. genom att berika produkter, analysera försäljningsdata och vidta lämpliga åtgärder. Du ansvarar för att publicera produkter, texter och bilder samt att göra webbplatsen så komplett, informativ och säljande som möjligt. Att alltid ha kunden i fokus är självklart för dig.

Tjänsten innebär att kontinuerligt arbeta med att optimera webbplatsen tillsammans med teamet; förbättra sökvägar, navigering, placering av olika digitala element, följa konverteringen i varukorgen med mera. Du drivs av att vilja vara med och implementera samt testa nya funktionaliteter för att optimera kundupplevelsen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Säkerställa att alla produkter, kategorier, copy och bilder lanseras i tid och enligt Svenskt Tenns riktlinjer på webbplatsen.
- Publicera nya produkter, bilder och uppdatera sidan under säsongerna och vid behov.
- Granska webbplatsen dagligen för att säkerställa att allt produktinnehåll visas korrekt och att alla produkter är tillgängliga för köp.
- Målsidor för SEO och betalda marknadsföringsannonser.
- Testa nya funktionaliteter som optimerar kundupplevelsen.
- Följa, analysera och optimera försäljningen.
- Arbeta tvärfunktionellt med marknadsförings-, inköps- och kreativa teamet.

Kunskap- och erfarenhetskrav

- Har minst 1-2 års erfarenhet av att driva e-handelsförsäljning
- Erfarenhet av att hantera SKU:er och produktlanseringar
- Förståelse för digital bildhantering.
- Förståelse för den digitala kundresan.
- God analytisk förmåga.
- Kommersiell och försäljningsorienterad.
- Lagspelare med god kommunikativ förmåga.
- Erfarenhet av CommerceLayer och Sanity är meriterande.
- Examen i e-handel från IHM/Berghs är meriterande.

Personliga egenskaper

- Självgående, ansvarstagande och resultatorienterad
- Serviceminded och känsla för detaljer
- Lösningsorienterad och praktisk, van att arbeta i en miljö med högt tempo
- Analytisk och digitalt kunnig med ett datadrivet tillvägagångssätt
- Stark kommunikationsförmåga
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100% med tillträde så snart som möjligt¬. Ansök genom att skicka CV och personligt brev till catarina.miver@svenskttenn.se. Sista ansökningsdatum 27 maj.

Vi tillämpar löpande rekrytering varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.